Witam, mała zagadka na koniec długiego weekendu - który mam nadzieję dla każdego kto podróżował przebiegł bez przykrych niespodzianek.
Otóż w mojej czarnej od jakiś 6 miesięcy początkowo sporadycznie pojawiał się komunikat ESP Fault - po którym rozrusznik kręcił ale niemożliwe było uruchomienie silnika. Sporadycznie czyli mniej więcej raz na tydzień, półtora.
W czasie przeglądu olejowego w ASO samochód podpinany był do komputera - po przeglądzie pytałem o ten konkretny błąd - mechanik stwierdził że żadne błędy nie zostały zapisane w komputerze - niestety jakoś mnie to nie przekonało, ale nie miałem możliwości sprawdzić tego gdzieś indziej.
Niedawno czyli marzec - kwiecień zabawa zaczęła się robić ciekawsza, samochód zapalał często za drugim - trzecim wyłączeniem zapłonu zarówno ja jak i żona nauczyliśmy się że po pojawieniu tego komunikatu nie ma co chehłać bo i tak nie zapali
Przyszły ciepłe dni i sprawa zaczęła robić się paląca. Uruchomienie rozgrzanego silnika było możliwe po 6-12 Włączeniach wyłączeniach zapłonu. W ekstremalnej sytuacji stałem pod sklepem prawie 20 min. nie mogąc odjechać.
Dorwałem w końcu w łapy VCDS z interfejsem a więc teraz konkrety i krótki opis tego co się dzieje po przekręceniu kluczyka i wystąpieniu tego błędu:
-zapala się kontrolka ESP na tablicy wskaźników + na MAXI-DOT komunikat ESP Fault
-praktycznie od samego przekręcenia kluczyka jest aktywne wspomaganie kierownicy z tego co mi wiadomo jest ono elektryczne
- po jakiś 10 sekundach przy pozostawionym włączonym zapłonie włącza się wentyl. chłodnicy i pracuje chyba na maksymalnych obrotach
To tyle z objawów widocznych, a teraz Log:
Thursday,03,May,2012,20:06:30:03518
VCDS Version: Release 11.11.3
Data version: 20120401
Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer 10100 22 0601
Coding: 00D7B7
3 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 42
Reset counter: 87
Mileage: 69337 km
Time Indication: 0
Date: 2099.14.29
Time: 17:44:51
Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 13.00 V
ON
ON
Term 50 Off
OFF
OFF
01320 - Control Module for Climatronic (J255)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 124
Mileage: 71203 km
Time Indication: 0
Date: 2100.14.31
Time: 14:54:11
Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 12.45 V
ON
ON
Term 50 Off
OFF
OFF
02394 - Parking Light Left Front (M1)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Reset counter: 124
Mileage: 71203 km
Time Indication: 0
Date: 2100.14.31
Time: 14:54:13
Freeze Frame:
Term 15 On
Voltage: 12.45 V
ON
ON
Term 50 Off
OFF
OFF
-------------------------------------------------------------------------------
Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 1Z0-919-475-V1.clb
Part No SW: 1Z0 919 475 A HW: 1Z0 919 475 A
Component: PARKHILFE 8K H06 0004
Revision: -------- Serial number: 66540829101408
Coding: 000001
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3F876AA1AE669D1
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 1K0-909-605.lbl
Part No SW: 1K0 909 605 T HW: 1K0 909 605 T
Component: Q6 AIRBAG VW8 020 2300
Revision: 05020000 Serial number: 0038PD28J12
Coding: 0020790
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 3D7B10A9646A8F1
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - MIL ON
Freeze Frame:
Mileage: 69320 km
Temperature: 14.0°C
Voltage: 13.10 V
Voltage: 12.90 V
-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.lbl
Part No SW: 1T0 959 702 N HW: 1T0 959 702 N
Component: Tuer-SG 008 2003
Coding: 0004342
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 438F6651028EF91
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio (J503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
Part No SW: 1Z0 035 161 F HW: 1Z0 035 161 F
Component: SWING 006 0039
Revision: 0H001001 Serial number: SKZ1Z2H3531552
Coding: 0D0004000001
Shop #: WSC 73430 790 00000
VCID: 31633C9968327B1
End ---------------------------------------------------------------------
No i teraz moja teoria proszę się nie sugerować wszelkie inne pomysły przyjmę z otwartymi rękoma. Wydaje mi się że przyczyną tej zabawy jest brak komunikacji z silnikiem - ten błąd jako jedyny pojawia się w kilku miejscach, m.in. w ESP właśnie, a że jest to jeden z kluczowych podsystemów to i komunikat na desce taki a nie inny, gdyby inżynierowie przemyśleli lepiej przemyślane rozwiązania to było by No Engine Found ;-)
Więc jeśli ktoś ma jakieś pomysły to chętnie wysłucham. Błędy oczywiście kasowałem. Po wystąpieniu ESP Fault pojawia się zawsze identyczny zestaw. Dziwią mnie jeszcze różne daty z kosmosu inne w każdym z modułów.
Ja mam podobny problem - ale jeszcze nie tak drastyczny.
Komunikat ESP fault pojawia mi się na MAXI DOT, ale sam znika po ok 3-4 sek.
Nie mam problemu z odpalaniem, w ECU brak zapisanych błędów.
Do tej pory myslałem, że powodem jest zbyt niskie napięcie aku, bo problem występował tlko rano, przy pierwszym odpaleniu. Ale po przeczytaniu tego postu zaczynam się obawiać, że wkrótce bedę miał podobnie.
Uszkodzona magistrala CAN - Powertrain - czyli brak komunikacji CAN Gateway ze sterownikiem silnika. Proponuję sprawdzić styki przy samym sterowniku (tam gdzie dochodzą pomarańczowe kabelki), niestety jest to pracochłonne, bo trzeba zdjąć podszybie. To jest magistrala HI-Speed i niestety nie może działać na 1 przewodzie tak jak reszta. Na tej samej magistrali wisi ABS i chyba (nie jestem pewien) - HVAC - stąd błędy komunikacji. Najprościej by było poprowadzić kabelki od nowa, ale być może uda się znaleźć przerwę.
Komentarz